Etiketter

søndag den 14. december 2014

Adventstjerner

Det er 3. søndag i advent allerede...
Som jeg skrev i et tidligere innlegg, synes jeg det er så fint med alle lys, både inne og ute, i mørketiden. Og adventstjerner er intet unntak...
For noen år siden, før jeg flyttet til Danmark, kjøpte jeg en adventstjerne til å henge i vinduet. Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den, men jeg mener det var på Bohus. Den kommer opp i vinduet hver 1. søndag i advent. I år kjøpte Kokken en til, så nå har vi to adventstjerner, en i kjøkkenvinduet og en i det ene vinduet i stuen.

 Dette er den "norske" adventstjernen

Og dette er den "danske"


Med dette vil jeg ønske dere alle en riktig fin adventssøndag :-)

4 kommentarer:

  1. De er fine!

    Tak, og god adventssøndag til dig :-)

    SvarSlet
  2. Skønne og lysende stjerner:-) holder også af alle de kilder til lys, her i den mørke tid!
    Tak også god advent til dig Anne:-)

    SvarSlet
  3. Så flotte adventstjerner du har! Det er koselig med lys inne nå ja...

    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  4. Først må jeg si at den store trollhasselgreinen lengre ned her var flott, tenk å kunne gå ut i hagen og ta med en slik inn igjen...herlig! Fine adventstjerner du har og så fin utsikt fra vinduene også:)

    Ha en riktig fin uke, Anne!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlet