Etiketter

mandag den 7. december 2015

Nøttetrær

Nøttetrærne har vært fulle av nøtter i år; hasselnøtter, trollhasselnøtter og valnøtter, og de små brune pelsdyrene med de lange, buskete halene, også kalt ekorn, har hatt det travelt med å hamstre til vinteren. Dessverre har jeg ikke et godt nok kamera til å fange dem på film, så dere får heller prøve å se dem for dere der de løper opp og ned trærne, rundt mellom greinene, og frem og tilbake til lageret...
Det blir en del turer rundt i haven om høsten og sjekke nøttene; plukke dem, knekke dem og putte dem i munnen. Ferske nøtter fra egen have er utrolig godt. Men man skal være raskt ute; når ekornene, de små bandittene, først har fått ferten av dem, ja, da blir trærne fort rensket for nøtter...








6 kommentarer:

  1. Hei! Lenge siden jeg har vært på bloggen din! Så flotte nøtter du har høstet. Jeg har endelig fått meg et hasseltre, og i sommer var det noen få nøtter på det. Det er masse ekorn herbogså, så jeg tenker at nøttene smakte godt for de. Ha en fin førjulsuke!

    SvarSlet
  2. Nice pictures of the hazelnut tree and you have a lot of walnuts I see.
    I picked hazelnuts this autumn during my walks in the bushes with Snarf in the morning. Every morning a coatpocket full, together enough to make some hazelnutcakes.

    SvarSlet
  3. Jeg klarer å se de vakre små ekornene "travle" opp og ned av trærne. Så fin blogg du har! Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    SvarSlet
  4. My spouse and i believe you've got noted a number of very interesting details, thankyou to the post. สมัครบาคาร่า

    SvarSlet
  5. ทดลองเล่น pg slot เว็บเกมสล็อตออนไลน์น้องใหม่จากค่าย พีจีสล็อต ค่ายเกมสล็อตออนไลน์อันดับ 1 ที่ลูกค้าทั่วโลกต่างยกย่องให้เป็นเว็บเกมสล็อตออนไลน์อันดับ 1 ตลอดการ

    SvarSlet