Etiketter

onsdag den 11. februar 2015

Spylervæske

Jeg må fortelle om noe jeg aldri noensinne har opplevd før, nemlig at spylervæsken er frosset...
Det oppdaget jeg på vei til jobb mandag for over en uke siden.

Da skulle man jo tro det var veeeeldig mange kuldegrader ute.... Neida, det var 3 minusgrader... 
Og den har vært frosset siden... 
De første dagene var det jo snø ute, og da stoppet jeg ved en rasteplass på vei til og fra jobb, og klinte på med snø på frontruta, så på med vindusviskerne, og så så jeg se godt gjennom frontruta igjen. Da jeg stoppet på min vante plass en av disse dagene, stoppet det en bil, og ut kom en mann. Og han spurte meg om jeg trengte spylervæske, for da kunne jeg få av ham. Tenk at det finnes så hyggelige og hjelpsomme mennesker i denne verden, i dag. Jeg takket, selvsagt, og forklarte at spylervæsken var frosset, og at det derfor ikke ville ha hjulpet så mye... Selv om jeg var irritert over at spylervæsken fortsatt ikke virket, ble jeg utrolig glad og takknemlig over denne gesten. Plutselig var morgenen en hyggelig morgen. 
I dagene som har gått har gradestokken holdt seg på pluss-siden, i hvert fall på dagtid, været har skiftet mellom sol og grått, og jeg har, hver dag, tenkt at "nå virker vel spylervæsken"... Men nei dag... Den hersens spylervæsken virker fortsatt ikke! Og nå er snøen borte også... Og bensinstasjonene stå ikke akkurat i kø på motorveien heller... Men det går bra så lenge jeg har mulighet til å stoppe, og tørke av ruten med et glasshåndkle.

Og bare for å si det; jeg kjører ikke med så skitten frontrute at jeg er til fare for andre eller meg selv. Jeg stopper og tørker av skitten i tide :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar