Etiketter

mandag den 22. september 2014

Regn og blåst...

Det deilige høstværet er det visst slutt på, i hvert fall for denne gang... I dag har det ordentlige høstværet kommet på besøk; det regner og blåser, nesten storm i vindkastene... Hmmm... Det er jo egentlig ganske så deilig det også da... :-)
Vi har vårt soverom i 2. etasje, og utenfor har vi en terrasse. Der ute ligger Nanoq og sover om natten... I natt sov han der som sedvanlig. Midt på natten våknet jeg av regnet som trommet, eller rettere sagt, hamret, på takvinduet, vinden hylte og skrek, og så kom det et skikkelig tordenbrak. Jeg tenkte det var best å få Nanoq inn så han slapp å sove i det drittværet og bråket... Men han var fullstendig likeglad... Han sov søtt der han lå... Jeg måtte lokke ham inn, og han kom seg da inn før han ble helt gjennomvåt...

Nei, jeg har ikke vært ute med kameraet midt på svarte natta i regn og blåst, så jeg legger heller ut et bilde av Nanoq tatt tidlig i sommer.


6 kommentarer:

  1. Ja, i går ble det skikkelig høstvær her også med nesten det samme været som hos deg bortsett fra tordenværet. Det er dessverre slutt på sommeren nå, for i natt var det kun 2 grader her.

    Det er en nydelig hund du har! Hvilken rase er det? Vi hadde en hvit Golden retriever i nesten 12 år. Det er fortsatt et stort savn. Men nå har jeg to katter og det er hyggelig å ha det også.

    Ha en deilig dag i sør :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er en blanding av alaskan malamute og siberian husky. Han fyller to år i november så han er fortatt kun hvalp, selv om det ikke ser sånn ut :-)
      12 år, det er mange år... Jeg forstår godt at savnet merkes...

      Takk for det, og ha du en deilig dag der oppe i nord :-)

      Slet
  2. Høsten er skikkelig mye vær- alt fra det du beskriver til Indian summer- jeg foretrekker det siste, men det er koselig å se film, fyre på peisen og være inne når vinden uler ute og regnet øser ned :) liker i grunnen høsten jeg !

    Godt du fikk han inn - nydelig voffs du har :)

    Takk for koselige ord inne hos meg.

    Klemmer fra Monica

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg liker også høsten, veldig godt, faktisk. Deilig med regn, tåke, mørke kvelder, fyr i ovnen og levende lys...

      Takk for det :-)

      Selv takk :-)

      Klemmer fra Anne

      Slet
  3. Nanoq er en tøffing og veldig fin, det har vel vært varmt for han i sommer.
    Høsten er fin den også og det er mye spennende vær som skifter fort, her er det overskyet i dag så jeg passer på å pusse noen vinduer.

    Det er litt godt å kunne sitte inne i regnvær med god samvittighet,
    levende lys, en god kopp kaffe og en bok kanskje ikke verst det heller.

    Maritklem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har vært varmt for ham i sommer, stakkars... Han gleder seg til vinteren, han vet det bare ikke... :-)

      Ja, det er deilig å sitte inne og høre regnet hamre på vindusrutene, levende lys, noe godt å drikke, og med en god bok :-)

      Klem fra Anne

      Slet