Etiketter

onsdag den 17. december 2014

Villand

Den første gang det var jakt på fasaner her etter at vi flyttet hit, fikk vi 6 stykker fasaner. Kokken tilberedte et par av dem en uke eller to etter. Det var første gang jeg smakte fasan, og det var kjempegodt. Første jakten året etter, fikk vi enda flere + noen villender. Gjett om jeg var glad!

Så da trodde jeg jo at vi ville få noen i år også... Så etter at jakten var over, gikk jeg og ventet på at noen ville dukke opp på døren vår, med både fasaner og villender... Men nei da, det skjedde ikke... Gjett om jeg var skuffet...
Men så, for et par uker siden, var det jakt igjen.
Og Kokkens sønn på 11 var invitert med som klapper, dvs. han er med og klapper for å skremme opp fuglene.
Den lørdagen kjørte Kokken ham ned til godset hvor de skulle møtes kl. 08:00. De startet med frokost (morgenmad), så ut på jakt noen timer, så tilbake for å spise deilig lunch (frokost), deretter ut igjen. Han kom hjem ved 16-tiden med 8 villender og 3 fasaner... Gjett om jeg var glad! Det er jo så godt :-)
Men en skikkelig drittjobb å plukke og rense... Men det overlater jeg kjekt til samboer; han er tross alt kokk... :-)
Det er mye som er godt til villand. Denne gang ble tilbehørethjemmelavet waldorf salat, hjemmelavet saus og poteter.


3 kommentarer:

  1. Dette så virkelig godt ut! Jeg har aldri smakt hverken fasan eller villand. Eneste anden jeg har spist var for mange år siden på en kinesisk restaurant og den smakte så vondt at jeg ikke har hatt spesielt lyst på det igjen..hehe....hadde sikkert likt det om kokken din hadde servert med den:)

    Ha en fin torsdagskveld!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlet
  2. Kære Anne

    Det ser lækkert ud....

    God jul!

    JetteMajken

    SvarSlet
  3. Nam så godt det så og hørtes ut- og så heldig du er som bor sammen med en kokk :) De potetene ser også veldig gode ut.

    Ønsker deg en riktig God Jul- kos deg :)

    Juleklemmer fra Monica

    SvarSlet