Etiketter

mandag den 8. december 2014

Mørketid og vinterlys

Ja, så er mørketiden og desember over oss, og det pyntes med lys både inne og ute. Det er med på å gjøre denne mørke tiden på året litt mindre mørk. Det er med på å gjøre denne tiden på året til en koselig og hyggelig tid.

Vi har ikke julelys, neida, vi har vinterlys :-)
Og vinterlys kan man ha tent hele vinteren, og ikke bare i julen :-)



Jeg er ikke den som tar fullstendig av, og har lysslynger over alt. Men noe blir det da :-)


Og det kommer opp den 1. søndag i advent. Da er det frem med adventstjerner og syvarmet lysestaker i vinduer, lysslynger på det lille syrintreet vi har i potte ved ytterdøren, og på veggen. I fjor hadde vi også et på gelenderet på terrassen i annen etasje, men nå er det nesten ingen pærer som lyser lenger... 



Ikke er jeg den som kaster meg over julepynten som fort kalenderen viser 1. desember, heller. Så julepynten får vente litt til :-)

6 kommentarer:

  1. Det er veldig koselig med lys ute i hagen når kveldene er lange og mørke og som du sier så kan man fint ha utelys hele vinterene. Jeg tar ikke helt av jeg heller med utelysene, men de jeg har er typisk for jul og da får de bare lyse ut januar. Det er så koselig å gå tur med hunden på kveldene og beundre andre naboers julelys....jeg liker alle former for lys selv om jeg ikke akkurat ville valgt de i hagen eller på huset selv. Julepynten kommer opp i løpet av uken her og juletreet er på plass til helgen, men 2. nyttårsdag skal all julepynt bort igjen...da er jeg lei julen..hehe...

    Ha en fin kveld, Anne!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi bor så øde til at vi ikke har nære naboer, her er det kun lys fra oss som lyser opp :-) Så når vi går tur med hunden, er det i skogen, og det før solen er gåt ned. Vi har ikke lov å gå i skogen etter at solen er gått ned; dyrene i skogen skal ha fred og ro :-) Skal vi ut med hunden etter mørkets frembrudd, blir det i haven. Den er stor nok til at han kan frese rundt der :-) Jeg vil helst vente med julepynten til bittelille julaften, og så fjerne den i begynnelsen av januar. Han jeg bor sammen med begynte å ta den opp i går allerede (litt tidlig for meg da...), men så tar vi den ned igjen 2. januar...

      Ha en fin tirsdag :-)
      Klem fra Anne

      Slet
  2. Hej Anne
    Hvor ser det hyggeligt ud med dit vinterlys!
    Det giver den helt rigtige decemberstemning!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så koselig med lys når det er så mørkt ute :-)

      Hilsen Anne

      Slet
  3. Så fint, vi trenger å pynte med lys nå i mørketiden spesielt når snøen uteblir.
    God tirsdag til deg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det trenger vi :-)
      God onsdag til deg :-)

      Slet